2016. január 25., hétfő

Da capo al fine

Kölyöknevelés a mindennapokban. Fő a következetesség - és fő a fejem. Ez picit ellentmondásos, próbálom a gyakorlatban feloldani :)

A kopókölyökkel így nézett ki a tegnapi program:

- Na akkor én most elcsenem ezt a papucsot!
- Nem, nem csened el, ez nem játék!
- OK, értem. Akkor itt helyben rágcsálom el.
- Nem, nem is rágcsálhatod, ez nem rágcsa!
- OK, értem. Akkor elcsenem ezt a nejlonzacskót!
- Nem, nem csened el, ez sem játék!
- OK, értem. Akkor itt helyben csócsálgatom egy kicsit.
- Nem, nem is csócsálhatod, nem szabad!
- OK, értem. Ööö, jajjdejó, ott egy felmosórongy! Juhhé, azt most elkapom!
- Nem, nem kapod el, az sem játék!
- Meg se kóstolhatom?
- Nem, meg se kóstolhatod.
- OK, értem. Ööö, jé, egy cipő! Na ezt most tuti elrágcsálom!
- Nem, nem rágcsálhatod ezt sem, ez ugyanolyan, mint a papucs! NEM RÁGCSA!
- Jóvanna, pedig tök más anyagból van.
- Akkor se! Extrapolálj! Papucs, cipő, csizma - egykutya! NEM A TIÉD! Érted?!
- OK, azt hiszem, értem.
- Okos kutya! Tessék, itt egy játékmaci, ez a tiéd, ezzel játszhatsz!
- Juhhééé, ez tök buli, csak az enyém! (Elrohan megmutatni a pótmamájának, felemelt farokkal billeg végig a szobán, és roppant büszke, hogy van egy teljesen saját játékmacija, amivel azt csinál, amit csak akar.)
Nekilát a macival birkózni.
A játékmaci teljesen leköti.
Mintegy 3 percig.
Aztán észreveszi, hogy az ágy mellett van a korábban már említett papucs.
- Na akkor én most elcsenem ezt a papucsot!
- Nem ééééérted, hogy az nem játék?
- Még most sem?
- Most sem!
Körülnéz: papucs, nejlonzacskó, felmosórongy, cipő - megannyi buta tabu. A plüssmacit magához kapja, és elvonul vele az épp kiválasztott fekhelyére, majd összekucorodik és elalszik.

(Da capo al fine)

Innentől van egy-két órányi szabadidőm...

(Közben megnyugtató a tudat, hogy a kölyökkutya hétről hétre egyre jobban elsajátítja, hogy mi jogtisztán az övé, mi nem az övé, valamint hogy a "nem" azt jelenti, hogy "nem"... És ha belegondolok, hogy szerkesztői munkám során egy-egy nemleges válaszra hányszor és hányféleképpen próbálkozik egynémely "tanult kolléga" kiskapukat feszegetni, azt kell mondjam, a kölyöknevelés nem is olyan idegtépő foglalatosság.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése