2022. január 2., vasárnap

Csíkos szöcskeegér-rajzom egy kiadvány címlapján




www.termeszetvedelem.hu/_user/downloads/fajmegorzesi%20tervek/cs%EDkoseg%E9r.pdf

Ma a National Geographic anyagai között az egykoron megjelent cikkemet kerestem a hótücsökről, amelyet akkor írtam, amikor még e jeles magazin tudományos tanácsadó testületének tagja lehettem (már amíg ilyen létezett...). Na ezt az anyagomat nem leltem a google segítségével, ellenben kiadott a kereső egy érdekességet: a csíkos szöcskeegér fajmegőrzési tervét, a kiadvány borítóján a saját festményemmel - és azzal a fajnévvel, amelyet a 22 éves koromban megírt "A magyarországi vadon élő emlősállatok határozója" című könyvemmel bevezettem a magyar zoológiai szaknyelvbe! 
Ezt a fajt korábban hol "csíkosegér", hol "háromívű csíkosegér" néven szerepeltették, pedig ezek a nevek tévesek, hiszen valójában nem egér, generikus névnek pedig a "csíkosegér" nem alkalmas, lévén a Sicista nemzetség tagjainak többsége nem csíkos! (Zárójelben jegyzem meg, hogy a "csíkosegér" karaktersort még a google is hibásan írtnak jelzi piros hullámos vonallal!)




A Sicista-fajok összefoglaló néven tehát már az állami természetvédelemben is az általam adott "szöcskeegér" néven futnak - pontosabban szökdécselnek... :)
Utóirat: ezt a festményemet Kalotás Zsolt felkérésére készítettem a hazai védett emlősöket bemutató plakáthoz - ma már nem tartom különösebben vállalható művemnek, de azért kicsit örülök, hogy a minisztériumi illetékesek méltónak tartozzák borítóképnek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése