2021. november 21., vasárnap

"JELLEMPRÓBA"


 https://www.youtube.com/watch?v=dtzqWwT1-nw


A kerekes kútnál szálltam ki az autóból, mert onnan már csak száz lépés volt a gyárkapu. A gyárat hegyek vették körül, a hegyeken szőlők, erdők, irtások; az irtásokon magasfeszültségű távvezeték.

Vidéken a gyárat is kutya őrzi, mint a krumpliföldeket. Láttomra azonnal dühbe gurult a kutya, habzó szájjal, kivicsorgó fogakkal, vonítva rohant ki a kapus fülkéjéből. Félúton meg­állt, és fejét félrebillentve, kiszemelte azt a helyet, ahol majd belém harap.

Engem puli már megharapott, méghozzá barátom pulija, tiszta faj. Megálltam, és mérlegel­tem, vajon hogy harap egy idegen puli, egy ilyen korcs, keverék fajzat, melynek csak kisebbik fele puli: a nagyobbik vérszomj, sértődöttség, álnokság és üldözési vágy. Néztem a pulit, s meg­hátráltam.

Visszaültem az autóba. Amikor kiszálltam, jött a puli. Farkcsóválva jött, roggyant térdekkel. Rajongva nézett rám. Látta, hogy autóm van: fölnyújtotta fejét, hogy vakarjam meg. Meg­vakar­tam a fülét.

- Korrupt féreg - gondoltam magamban.

- Korrupt féreg - gondolta a puli.



Hogy jön Örkény István immár KLASSZIKUS egypercese a SAJÁT falkánkhoz? Roppant egyszerű: például Faina, amint meghallja, hogy Flóra részére előkészítem, azaz FELRÁZOM az áfonyás joghurtos műanyag "pitlit", AZONNAL az 1 méteres körzetemben terem. Ez MIND semmi: a SZÁRÍTOTT TÜDŐT elég 1-1 centiméteres darabokra tördelnem, és amint meghallják annak roppanását, MÁRIS fegyelmezetten leülnek: "Jöhet a KAJA!🙂  ///Nahát ők is korrupt "férgek", gondolom magamban...  🙂  ///



Ha kis darabokra TÖRJÜK, úgy NAPOKIG kitart! 

Figyelem: nem mindegy, hogy MI törjük, vagy a mienkét törik-e? 🙂

https://orkeny-egypercesek.blogspot.com/2011/12/fasirt.html

Mindig DÖBBENETTEL tapasztalom, hogy a kutyáknak "kedveskedni" szándékozó emberek egyfolytában sokszáz, de akár TÖBBEZER forintot is költenek úgynevezett KUTYACSEMEGÉRE! Valamennyit überelte tegnapelőtt az a KOROSODÓ asszonyság, aki a meglehetősen esetlen keverékkutyáját az egyik ORSZÁGOS "szatócsbolt" előtt ezzel nyugtatgatta:

- Mindjárt kapsz SPORTSZELETET!

Na az BIZTOSAN egészségére válna! KÖZTUDOTT, hogy a csokoládé a kutyákra KÁROS! Bár, amióta nem 1 forint 20 fillér az ára, sok csokoládét már nem is tartalmaz! 🙂



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése