2019. január 11., péntek

Gyónás és guppi

6 éves lehettem, mikor bátyám osztálytársának születésnapi zsúrján egy csodát vettem észre a konyhaasztalon: egy hasas üvegben parányi halacskák úszkáltak, mint utóbb megtudtam: guppik! Egészen elvarázsoltak. Rengetegen voltak, hát gondoltam, nem lesz feltűnő, ha egyet rekvirálok közülük. Más szállítási módot nem találván, egy gyufaskatulyába helyeztem, és azzal utaztam át Budára... Sajnos a guppinak nem tetszett a skatulyában eltöltött óra, s elhalálozott.


Nagyon restelltem az affért... Hétvégén meggyóntam bűnömet a Tabáni Plébániatemplomban Pálmai Imre esperesnek.

- Szóval lopás bűnébe estél?
- Igen!
- És mit loptál?
- Egy halacskát!
- Értem... És legalább megsütötted?

Végül pár imával feloldozást nyertem...


A Tabáni / teljes nevén: Szent Katalin... / Plébániatemplom



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése