2021. július 11., vasárnap

STRESSZOLDÁS és KÖTÉS...


Kamaszkorom "delén" kedvtelésből megírtam egy olyan könyvet, amilyet hiányoltam a hazai szakirodalomból.Aztán történt úgy ezerkilencszázizében, az ELTE Tanárképző Karán, hogy amikor a vizsgák sorában az élettan került sorra, vizsgatételként a STRESSZ volt a kérdés...a vizsgáztató legjobb emlékem szerint Világi Ildikó volt, aki hallva, hogy mit hablatyolok izgalmamban, 1 perc alatt megbuktatott. Miközben tőlem a stressz szabatos megfogalmazását várta (volna el/!/), és képzett tanárnak vélte önnönmagát, KÉPTELEN volt felfogni, hogy én éppen azért nem tudok válaszolni, mert stresszállapotban vagyok.


Kiss János fiziológus

Később tettem egy próbát a nálánál ILLETÉKESEBB Dr. Kiss János tanár úrnál, elküldtem neki a 22 éves koromban készített. akkor még senki által meg NEM ÍRT emlőshatározómat, és akitől egy kedves, de hárító, kézzel írt levelet kaptam, amelyben kifejezte azon véleményét, hogy aki ilyen könyvet képes készíteni, nem hiszi el, hogy ne tudná elsajátítani az ÉLETTAN alapjait. KÖNYÖRGÖM: én az emlősök koponyamorfológiája kapcsán minden nyúlvány és idegnyílás latin nevét is tudtam, de hogy a koponyán belül mi zajlik, az TOTÁL-MÁS tudományterület! Ennek ellenére RÁ jó-szívvel emlékezem: ezzel a levelével, egy időre, oldotta a vizsgadrukkomat!



A Miniopterus és a Plecotus nemzetségek KOPONYÁI


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése