2022. december 7., szerda

Parus major - azaz széncinege - kisgyermekek számára is!


1997. júniusában, egy kellemes szombat délután, az agárdi MADÁRVÁRTA / hivatalos nevén: 
Chernel István Madárvártatornácához érkezett egy kedves család, ÖT GYERMEKKEL, a legkisebb úgy 4 éves lehetett...Miközben a szülők felmentek a ház melletti kilátóba, tettem egy próbát, és az okos lurkót tanítani kezdtem a madarak tudományos, tehát latin neveire, Megmutattam neki a Madárvárta alapítója, 


Ő: Radetzky Jenő!


id. Radetzky Jenő által készített "latin-kártyák" egyikét...



...és elsőként pedig a széncinege = Parus major nevet kezdtem gyakoroltatni vele - amikor pedig a szülők megérkeztek a tornáchoz, és előttük kérdeztem őt:

- Kérem, mondd, hogyan hívják latinul a széncinegét?

Ő azonnal rávágta:

- Parus major!

Ez aztán a visszajelzés! Ami magyarul elég idióta kifejezés, de az angol sem szebb: FEED BACK!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése